الأربعاء، 5 نوفمبر 2014

أخصائي الرقابة الداخلية المالية - شركة فورد للسيارات - دبي







شركة فورد للسيارات ومقرها في دبي - تبحث شعبة الشؤون المالية لتوظيف متخصص في الرقابة الداخلية للمساعدة في تنفيذ المعايير من الشركات من التحكم والسلوك المؤسسي.

تقديم التقارير إلى مدير الرقابة الداخلية والعمل عن كثب مع قادة الفرق مهارة وظيفية من التسويق والمبيعات، المالية / المحاسبة والمشتريات والموارد البشرية؛ هذا الدور هو المسؤول عن تنفيذ معايير الشركات من التحكم والسلوك المؤسسي من أجل ضمان فعالية الرقابة التجارية في منطقة الشرق الأوسط ومنطقة أفريقيا.


المسؤوليات:

توفر الإدارة العليا التشغيل والتمويل مع معلومات عملية لتحسين أو الحفاظ على ضوابط داخلية فعالة وضمان سلامة وموثوقية التقارير المالية.

     دعم (البرامج ذات الصلة MCRP و) نشر والرصد والإبلاغ عن ساربينز أوكسلي 404 التقييم الذاتي للبرنامج السنوي للرقابة الداخلية،
     تسهيل وضع خطط عمل تصحيحية لمعالجة الأعطال السيطرة بما في ذلك استعراض إجراءات التنفيذ المقترحة واختبار الاستدامة وتعليق الإغلاق.
     تفسير سياسات وإجراءات الشركة لحملة الكفاءة والممارسات الفعالة على أساس وظيفي الصليب.
     دعم إعداد وثائق الرقابة الداخلية لتقديمها إلى لجنة التدقيق MEA.
     إنشاء والحفاظ على وفد MEA السلطات (دعاء) الرسوم البيانية / المصفوفات، وضمان المواءمة مع العدو والشركات دعاء.
     التعاون مع فريق IC في جنوب أفريقيا لضمان الاتساق في تفسير ونشر سياسات الشركات في جميع المناطق الفرعية الأربع في شمال أفريقيا والشرق الأوسط، وأفريقيا جنوب الصحراء وجنوب أفريقيا.
     مراجعات تنسيق ودعم MEA يؤديها نشاط التدقيق الداخلي المستقل للشركة.


المهارات

• القدرة على بناء علاقات قوية والاستعداد للعمل في بيئة فريق.
الخصائص التحفيزية وكاتب الذاتي قوية مع محرك من أجل تحقيق النتائج
فهم أهمية الجودة وفلسفة التحسين المستمر.
تكيف ومقنعة مع مهارات الاتصال الكتابية والشفوية قوية.
النهج التحليلي وصنع القرار والحكم مهارات قوية.
قدرات بطلاقة اللغة الإنجليزية، سواء المكتوبة التقارير والعروض



 التقدم للوظيفة عبر موقع bayt
http://www.bayt.com/ar/job/financial-internal-control-specialist-in-uae-3136917/

 

=============================
Ford Motor Company based in Dubai - Finance Division is looking to recruit an Internal Control Specialist to assist in the implementation of their Corporate Standards of Control & Corporate Conduct.

Reporting to the Internal Control Manager and working closely with functional skill team leaders from Marketing & Sales, Finance / Accounting, Purchasing and Human Resources; this role is responsible for the implementation of Corporate Standards of Control & Corporate Conduct in order to ensure the effectiveness of business controls within the Middle East & African region.


RESPONSIBILITIES: 

Provide senior operating and finance management with actionable information to improve or maintain effective internal controls and to assure the integrity and reliability of Financial Reporting.

    Support the deployment, monitoring and reporting of the annual Sarbanes-Oxley 404 self-assessment internal control program, (MCRP and related programs)
    Facilitate development of corrective action plans to address control breakdowns including review of proposed implementation actions, sustainability testing and comment closure.
    Interpret Corporate policies and procedures to drive efficiencies and effective practices on a cross functional basis.
    Support the preparation of Internal Control documentation for submission to the MEA Audit Committee.
    Create and maintain MEA Delegation of Authorities (DoA) charts / matrices, ensuring alignment with FoE & Corporate DoA.
    Collaborate with the IC team in South Africa to ensure consistent interpretation and deployment of corporate policies across all four sub regions of North Africa, Middle East, and Sub-Sahara Africa & South Africa.
    Co-ordinate and support MEA audits performed by the Company’s independent internal audit activity.


المهارات

• The ability to build strong relationships and an aptitude for work in a team environment.
• Strong motivational and self-starter characteristics with a drive for results
• An understanding of the importance of quality and the philosophy of continuous improvement.
• Adaptable and persuasive with strong written and verbal communication skills.
• Analytical approach and strong decision-making and judgment skills.
• Fluent English Language capabilities, both written reporting and presentations


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق